2011-01-09
 16:37:55

mat, handelslistor, rent hus

Jag har gått med på minspecialk.se

Nu när jag ska komma iform.
och det är skitbra, den säger precis vad jag ska äta, i flera veckor, både frukost, alla dessa mellanmål, lunch och middag, så nu har jag skrivit handelslista,
hoppas hoppas jag får CSNpengarna imorgon.
Dom är som rätt behövda för ajg har verkligen inga pengar att handla mat för.
(Mamma om du läser det här, det är inte så farligt som det låter,)

Handelslistan blev sketnalång. Jag fick skriva den två gånger, först en kladd, sen i ordning, försökte komma ihåg i vilken ordning allt kommer på Ica Maxi Angered så att man ska slippa springa fram och tillbaka en massa,
'sjukt gött.




Nu har vi typ städat klart, fatta underbart det är. det är rent överallt. Det enda som är kvar är att sortera all tvätt, har tvättid kl 8 imorgonbitti. Woho!


Såhär brukar det kunna se ut, när jag ska tvätta mitt :)

Sen kan jag ju släppa en av de små hemligheteterna som jag klurat med sista veckorna.

Vi ska flytta, eller ja, iallafall jag, hur Nathalie gör vet jag inte än, om hon bor kvar, skaffar nytt, eller flyttar med mig. För jag, jag ska flytta hem. Till Pappa, och mamma, för ja, mamma kommer bo där när jag bor där, är det inte helt underbart? Jag som skanat att bo med mamma så mycket. Ska bli superduperskönt!

Det beror mkt på att jag inte kommer ha råd med lägenheten i sommar, kommer ju vara på semester hela juni ochin i början av juli, och bor jag hos pappa nästa år behöver jag inte ta studielån. Grymt skönt!


Gud är god. Det har varit en jobbig höst på så många sätt, men nu börjar jag se ljus i horrisonten. Och jag vet att han är med och leder mig genom allt det svåra.
Tack Gud, för att jag får lämna allt åt dig, tack för att du vill vara min vän varje dag.


Nu ska jag sätta fart på de unga människorna som har blivit förslappade i sofforna.
Här ska det lagas middag! Thaigryta med kyckling, wookgrönsaker, Cocosmjölk och ris. Mums!

Vad ska du göra ikväll?

<3<3




KUL ATT DU SKRIVER NÅGOT ROLIGT :) :

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: